Tuesday, April 14, 2009

DPLI : Tempat Praktikal

Kali ni aku sengaja wujudkan satu label baru. Selama ni aku tak penah terpikir pun nak buat, tapi arini tetibe aku nak buat plk.

Akhir sem lepas, kitorg ade buat pendafaran untuk tempat praktikal yang akn aku hadapi pd 20 julai 2009. Permohonan adalh secara online. Jadik, aku pun cubalah select ajer mane2 sekolah yang aku rase cam best...

Yang tak bestnyer, semua sekolah dok area Taiping, Perak. Huhuhu...aku baru cadang nak balik ke Johor. Kalo tak pun dpt yang terdekat dari Johor pun bley. Dpt ar aku balik selalu ke Johor....Rupa2nya, takder. Sedey betul aku...

Nak tak nak, aku pilihla Sekolah Menengah Dato' Wan Ahmad Rasdi, Changkat Jering. Setakat yang aku tau, aku dpt ngan Razi, housemate aku. Okaylah gak, ader member...hehehe

Tapi, semalam, penyelaras Fizik masuk kelas cakap ader 3 sekolah yang nak kene tukar iaitu Sek King Edward, Sek P Tracher dan Sek Dato Wan Ahmad Rasdi.

Reason aku kene tukar tu adlh, sekolah tu kire luar bandar dan susah nak dpat tempat tinggal. Bak orng kate sek terceruklah. Tapi, aku rase cam ok jer sekolah tu. Aperpun, aku ngan Razi buat keputusan untuk g sekolah lain. So, kitaorg cdg g bertiga aku, razi dan Ridu, pakat2 nak dok satu sekolah. So, penyelaras tu pn nak campakkan kitaorg kat SMK Clifford, Kuala kangsar.

Apa yang aku risau ialah, sekolah tu sekolah elit, pastu sekolah sumer budak lelaki.Huhu...

Aper pun, kalo btul dpt sekolah tu, aku akan cube buat yg terbaik. Aku nak cube tackel bebudak sane supaya aku jadik cikgu yang paling disenangi dan disayangi oleh rakan2 guru dan pelajar2 di sana, InsyaAllah....Doakan aku... :))

No comments: