Saturday, June 6, 2009

Friday, June 5, 2009

Kenangan : Melaka

G melaka bersama2 ngan member2 antara yang terbaik yang aku ader......
semuanya dalam kenangan.....................

Rindunya aku........

Kenangan : Panjat Gunung Ledang

Rindu plak rasenyer mase zaman2 dok kolej 10 dulu.....

Kat hentian, dlm pjalanan ke gunung ledang

Ish, sibuk ar kerbau nie....err, nampak tak aku kat ner???hehehe

Wah, group kitarog menang buat menara manusia...wakakaka

Ronda2 dlm utan....

eksersise sblm pjt gunung......Yg dpn skali tu pengetua kolej aku dulu...heheh

Kami Bersedia!!!!!!!!!!!!!!!!!!...nak pjt gunung.....

Fuh, letih sungguh...rehat japs..

Nielah antara jawatankuasa yg g....
jawatankuasa KOLEJ 10....

Semuanya dalam kenangan.................

Diari : Gmbr pengantin raup....

Gmbr nie aku amik dr blog zairi...

zairi, aku curik satu gmbr...hehehe

Diari : Alhamdulillah...Selamat Sampai

Alahmdulillah, aku selamat sampai ke Pasir Gudang hari ini dalam jam 4 petang.

Semalam, aku bertolak dari Tanjung Malim kol 8.55 mlm naik komuter. Buat pengetahuan smua, tren komuter baru je dilancarkn kat tjg malim. So, naik tu ader promotion singgit ke rawang. Kat rawang, aku tukar tren dan trus ke KL sentral. Kire jimat gak ar, lebih kurang 4.++ jer. Cuma, perjlanan tu amik mase 2 jam. Huhu, lamernye...

Sampai je kat KL sentral, aku amik tren komuter ke pelabuhan klang dan benti kat bukit badak. Nak tau, tren tu adlh tren terakhir. Aku tak tau ar klu aku terlambt sket aritu, konfirm aku tido kat KL sentral tu..hahaha

Pagi tadi, aku gerak ke KL sentral dlm jam 8.40pagi. dan gerak dari pudu ke pasir gudang pd pukul 10.50. Sib baik ader bas, klu tak aku kene tunggu kol 4ptg. tak mo ar...

Mlm nie, aku naik rilek kar umah...penat rasenyer...hehehe

Tuesday, June 2, 2009

Hati : Kau, Maafkanlah aku

Bagaimana harus aku mulakan bicara hati ini kerana aku tidak tahu sejauh mana kejujuran hati aku sendiri.

Kau, Maafkanlah aku.....
Aku bukan tidak mahu untuk menghadapi realiti ini yang telah aku cipta sendiri oleh tangan aku sendiri. Aku seperti insan lain, ingin merasai nikmatnya hati kurniaan TUHAN. Aku cuba untuk bersedia dan aku bangkit untuk bersedia. Aku buangkan segala kepayahan yang pernah tercipta dalam diari hidupku. Aku ingin lepas bebas seperti burung2 merpati yang jinak berkeliaran dan berterbangan. Aku ingin melihat jatuh bangun aku sendiri dalam membina nikmat hati.

Kau, Maafkanlah aku.....
Di kala aku telah merasai nikmat kemanisan hati, jiwa aku direntap kembali. Aku sendiri tidak memahami mengapa harus ianya berlaku. Aku sedar, aku telah memulakan langkah yang aku anggap suatu pengorbanan diri aku sendiri. Namun, langit tidak selalunya cerah.....

Kau, Maafkanlah aku.......
Langkahan ini terpaksa aku undurkan kembali. Tiada daya untuk aku meneruskannya. Ingin sahaja aku berteriak kecewa, namun hati aku sukar untuk mengeluarkan kata walau sekadar bermadah bicara.

Kau.....
Jangan lihat lagi dunia yang telah berlalu. Teruskanlah hidupmu. Aku sangat-sangat ingin memohon maaf atas keterlanjuran hati yang pernah singgah padamu. Aku akui, undurnya diriku pasti kecewa buatmu. Kerana pertemuan itu ada suatu nikmat yang tersendiri. Namun, biarlah aku berundur sebelum segala-galanya menjadi pujangga cinta. Aku akan menanti suatu yang lebih pasti dan akan aku biarkan ianya mengerti sendiri.

Kau.....
Aku doakan kau tabah kerana pengunduranku ini. Mungkin bukan aku yang terbaik bagimu. Biarlah TUHAN yang berbicara dan kita hanya berdoa kepadaNYA.

Kau....
Percayalah, kau adalah istimewa bagiku dan sungguh, kau adalah antara insan yang pernah menghiasi hidupku, namun aku perlu berundur dan pergi sehingga aku benar2 bersedia. Carilah ketenanganmu yang diingini....

Kau.....Maafkanlah aku...........

Diari : Selamat Pengantin Baru....Raup

Hari ahad lepas, 31 mei 2009, member aku, raup dh naik pelamin. Majlis sblh isteri dia kt kuantan. Aku cadang nak g saner, tp atas sbb2 yang menghalgnya, maka aku pn xjadik g....

InsyaAllah, klu xde pe aral, aku akn balik kota ujung minggu ni dan g umah dier...

Gmbr2 kat bwh ni aku imbs smuler kenang2 mase kt PCM dulu....rindunya aku ngn kenangn lama....

Gambr mase majlis perpishn aku kat damai village....Raup tu aku dh bultkan dgn kaler merah...

Tu pn ader raup gak, gambo same2 ngan member2 ITS...

Rinduny saat ini.....

Tu raup yg kat tgh2 tu...sblh kiri tu azrul...semua dh kawen...aku je single mingle lagi...ekekeke...


Aper2pn, SELAMAT PENGANTIN BARU RAUF, Semoga perkahwinan yg ko bina berkekalan bahagia hingga ke akhir hayat.....InsyaAllah.....

Monday, June 1, 2009

Diari : Syurga Cinta.....

Dah lebih 10 hari citer SYURGA CINTA kuar kat pawagam. Hari khamis aritu, aku cadang nak g tgk citer nie, tapi biaser ar, tak ramai yang suka dgn citer2 MELAYU yang berbentuk cinta.

Aku tak kisah apa orang nak kata. Tapi, aku sendiri akui bahawa aku pn tak suke nak tgk citer yang bukan2 lebih2 lagi citer cinta yang melarat2 sgt. Ntah aper2 ntah. Cerite cinta yang murah, sangat bosan!

Namun, apa yang aku perhatikan pada iklan utk cerita SYURGA CINTA nie, aku yakin terdapat msg yang perlu aku tahu dan tonton. Sesuatu yang aku rasakan bukan CINTA MURAHAN.

At last, aku nekad utk pergi tgk sendiri citer tu kat Jusco Bukit Raja.

Apa yg aku jangkakn adlh benar belaka. BUKAN suatu cinta murahan tapi cinta yang hadir bilamana CINTA itu datang dari ALLAH. Terlalu banyak msg yang boleh kita gunakn dlm kehidupan lebih2 lagi dlm soal cinta.

Cinta mmg suci dan murni, namun sejauh mana kemurnian itu adalh milik Allah yang berhak memberinya.

Aku sangat2 tersentuh dengn plot cerita yang dilakonkn oleh 2 pelakon utama Awal dan Heliza. Lakonan Awal mmg sangt menyerlah dn berkesan. Aku terasa spt aku adlh Awal dlm cerita itu. walaupn character yng berbeza, namun sbg manusia, kita tak pernah lari dr melakukn DOSA.

Bagi sesape yng terasa HATINYA KERING, pergila menontonny...mungkin ader sesuatu msg yng sgt bergune utk digunakn spy CINTA kita pd org yg dikasihi adlh IKHLAS dan berlandaskn AGAMA ISLAM.

Sekali lagi, apa yng boleh aku katekan adlh, CINTA hanya kerana ALLAH dan CINTAILAH dengan penuh KEIKHLASAN, InsyaAllah cinta itu akan menjadi SYURGA CINTA.