Monday, June 1, 2009

Diari : Syurga Cinta.....

Dah lebih 10 hari citer SYURGA CINTA kuar kat pawagam. Hari khamis aritu, aku cadang nak g tgk citer nie, tapi biaser ar, tak ramai yang suka dgn citer2 MELAYU yang berbentuk cinta.

Aku tak kisah apa orang nak kata. Tapi, aku sendiri akui bahawa aku pn tak suke nak tgk citer yang bukan2 lebih2 lagi citer cinta yang melarat2 sgt. Ntah aper2 ntah. Cerite cinta yang murah, sangat bosan!

Namun, apa yang aku perhatikan pada iklan utk cerita SYURGA CINTA nie, aku yakin terdapat msg yang perlu aku tahu dan tonton. Sesuatu yang aku rasakan bukan CINTA MURAHAN.

At last, aku nekad utk pergi tgk sendiri citer tu kat Jusco Bukit Raja.

Apa yg aku jangkakn adlh benar belaka. BUKAN suatu cinta murahan tapi cinta yang hadir bilamana CINTA itu datang dari ALLAH. Terlalu banyak msg yang boleh kita gunakn dlm kehidupan lebih2 lagi dlm soal cinta.

Cinta mmg suci dan murni, namun sejauh mana kemurnian itu adalh milik Allah yang berhak memberinya.

Aku sangat2 tersentuh dengn plot cerita yang dilakonkn oleh 2 pelakon utama Awal dan Heliza. Lakonan Awal mmg sangt menyerlah dn berkesan. Aku terasa spt aku adlh Awal dlm cerita itu. walaupn character yng berbeza, namun sbg manusia, kita tak pernah lari dr melakukn DOSA.

Bagi sesape yng terasa HATINYA KERING, pergila menontonny...mungkin ader sesuatu msg yng sgt bergune utk digunakn spy CINTA kita pd org yg dikasihi adlh IKHLAS dan berlandaskn AGAMA ISLAM.

Sekali lagi, apa yng boleh aku katekan adlh, CINTA hanya kerana ALLAH dan CINTAILAH dengan penuh KEIKHLASAN, InsyaAllah cinta itu akan menjadi SYURGA CINTA.

2 comments:

Anonymous said...

mistilah
cantik
lemah lembut
sopan santun
bijak..

"kadang2 kiter tak dapat apa yang kita impikan.."

begitu juga jodoh..
jodoh pertemuan ditangan Tuhan
kadang2 pertemuan itu ada, tp tiada jodoh
mgkin juga ada jodoh tp pertemuan itu belum ada..
bersabarlah..kerana Allah tahu siapa yang benar2 sesuai utk hambaNya..

hihi
skdr berkgsi rs
(,")

Sang Merpati Putih said...

ya...setuju...

"kadangkala juga kiter terlalu bahgia krn dpt merasa nikmatnya apa yg kiter impikan, namun slepas itu ia pergi menjauh dr kiter stelah semua kasih dicurahkn.

Dr situ baru kita tahu betapa peritnya sebuah kehilangan.

Dan dr situ juga kita faham, biarla ikhlas bcinta dan bkasih kerana ALLAH krn sesungguhny cinta ikhlas itu pasti akan dijaga o ALLAH walau aperpn yg blaku."

benarlah...
sesungguhnya ALLAH itu lebih tahu akan segala2nya....

thanks a lot....