Friday, December 26, 2008

Diari : Hari2 Terakhir Di Sini

Tinggal 2 hari aje lagi aku kat PCM nih. Aku sendiri tak tau ape perasaan aku samada suka, gembira, ceria, sedih atau kesal. Yang aku pasti semua perasaan tu ada dlm hati aku.

Aku suka kerana aku akan memulakan kehidupan baru aku selepas ni.
Aku gembira kerana cita2 aku hampir terlaksana.
Aku ceria kerana aku mula nampak masa depan aku sendiri...
Tapi dlm mase yang same,
Aku sedih kerana meninggalkan kawan2 dan semangat aku di sini.
Aku kesal kerana aku tak sempat jumpa semua kawan2 aku dan meraikan perpisahan ini....

Tapi benarlah, Tuhan itu lebih tahu atas stiap yang berlaku. Aku bersyukur kepada Tuhan kerana memberi aku ruang dan peluang di tempat baru. Mungkin aku boleh lupakan sesuatu yang pernah berlaku di sini.

Mudah2han aku dapat kehidupan yang lebih baik apabila jadik pendidik nanti. Dan mudah2han juga aku dapat bina 3 kekuatan aku yang pernah menjauh.

Camne aku nak ucapkan trima kasih pd kwn2 yang berikn aku kekuatan stelah aku goyah seketika dulu? Hmmm, tak mampu rasanya nak balas jasa diorang. Hanya Tuhan dapat membalasnya. Terima kasih kawan2 semua. Moga kita berjumpe lagi di lain masa. Eh, hari selasa ader lagi lah....:)))

Wednesday, December 24, 2008

Monday, December 22, 2008

Berita : Felda bayar bonus minggu depan

MARAN 21 Dis. - Felda akan mula membayar bonus insentif produktiviti berjumlah RM144.44 juta kepada peneroka yang setia bersama agensi itu mulai minggu depan, kata pengerusinya, Tan Sri Dr. Mohd. Yusof Noor.

Beliau berkata, bayaran bonus itu memberi gambaran positif bahawa Felda tetap menunaikan janji untuk membantu warga peneroka walaupun dalam keadaan ekonomi yang sukar pada masa ini.

"Setiap peneroka yang bersama Felda menerima bonus purata RM2,000 seorang dan ini memberikan sumber kewangan yang diperlukan khususnya menjelang permulaan sesi persekolahan akan datang," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas merasmikan acara penutup program Kembali Berkhidmat Untuk Masyarakat anjuran Alumni Asrama Felda Malaysia (AAFM) di Sekolah Menengah Kebangsaan Jengka Pusat di sini, hari ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 21 Oktober lepas mengumumkan pemberian bonus itu kepada 84,581 orang peneroka Felda di seluruh negara.

Mohd. Yusof mengingatkan warga Felda supaya tidak mudah terpedaya dengan dakyah pihak luar yang mempunyai kepentingan tertentu.

" Alhamdulillah, rezki datang dari Allah. Mudah2an yang dapat tu jangan mudah lupa diri. Ingat, sebenarnya tak semua tu milik kita! Ingat2la, rezki mesti dibelanjakan di atas jalan Allah. Selamat menguruskan kewangan dengan baik wahai warga Felda!"

Berita : Pernikahan tepis segala cemuhan

PERNIKAHAN Mawi atau Asmawi Ani, 27, dengan Ekin atau Nora‘Ashikin Rahmat, 29, di Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru, pada pagi Sabtu lalu membuktikan bahawa pasangan tersebut tidak lut pada segala cemuhan.

Sejak Mawi dan Ekin menguar-uarkan percintaan mereka pada 21 Oktober lalu, pasangan tersebut tidak henti-henti dilanda ujian.

Namun, berkat kesabaran dan kepercayaan antara satu sama lain, akhirnya Mawi dan Ekin berjaya disatukan jua oleh Penolong Pendaftar Nikah Johor Bahru, Datuk Mahad Mohd. Said pada pukul 11.40 pagi.

......sebahagian petikan sari utusan malaysia.....

" Selamat Pengantin Baru buat Mawi dan Ekin. Semoga jodoh kalian berpanjangan dan kekal bahagia hingga ke akhir hayat. Segak dan anggunnya diorang. Bila agaknya aku yerk??? :)))"

Motivasi : Mula Kembali

Haha...tajuk pun dah macam sedey.....

Takpelah, aku rasa aku akan mulakan langkah baru aku. Lepas ni, aku cuba untuk buang semua perkara2 remeh yang bukan aje menyempitkan pergerakan aku, tapi jugak memusnahkan deria keceriaan aku.

Aku bertekad untuk melupakan apa yang pernah berlaku sebelum ini, tapi, aku takkan pernah lupa kekuatan yang telah diberikan oleh mereka2 yang prihatin kepada aku. Jasa kalian takkan aku lupa sampai bila2. Hanya Tuhan dapat membalasnya...InsyaAllah...