Thursday, September 8, 2011

Hati : Sebuah.....


Hati ini menyala dan membara menyayangi. Sepenuh dan seluruh rasanya terhulur ke arahnya. Terbentang dan terhampar kasih dan sayang yang menghiasi rimbunan rindu. Terlonjak dan terlompat penceritaan tentang kasih itu.

Bukan sengaja aku menghulur kasih itu. Bukan sengaja aku memberikan rasa rindu. Bukan sengaja aku melonjakkan rasa ria kecintaan itu. Kerana, ia hadir tanpa terduga dan tersangka. Hadirnya mencari rindu dijiwa. Hadirnya mencari kasih dan sebuah perhatian.

Tidak pernah aku meminta dan tidak pula aku menolak. Tidak mungkin aku mencari dan tidak pula aku memandang sepi. Hanya takdir Tuhan yang menentukan segalanya.

Aku biarkan ianya berlalu. Aku biarkan ianya merindu. Aku biarkan ianya terus memburu. Aku biarkan segala-galanya mengikut takdir Tuhanku....

Hanya Allah yang maha tahu dan hanya Allah yang berhak mengaturkan hidupku.....

Lahaulawalaquwwataillabillah...............

No comments: