Thursday, January 29, 2009

Diari : Cuti Raya Cina

Hah, sambung smuler...hehehe

Aku dh ngantok mlm tu sebenarnya. Ngantok sangat2. Tapi, aku dok layan citer CD ngan member2 aku. Maklumlah masing2 baru naik cuti. Aku layan citer Ghost Hunter (Siam punyer) ngan War Games. So, yang citer hantu tu memanglah serik aku nak tgk. Bukan sebab ngeri atau takut, tapi sebab tak best langsung. Aku tak paham pun jalan citer dia.

War Games best. Citer dia mengisahkan ada 2 orang budak yang genius komputer. Satu hari, jiran dia mintak tolong betulkan komputer milik jiran dia tu. Budak ni pun cubalah betulkan. Tapi, diorg tu mmg nakal sket. Dia dpt no akaun bank jiran dia dan gunakan duit dlm akaun tu utk main game Ripley (klu tak silap aku ejaan dia eh). Game ni dikawal oleh kementerian pertahanan Amerika dan main secara bet...kira judilah tu. Misi dia ibarat serangan pengganas yang akan dilakukan di Amerika.

Nak dijadikan citer, budak genius yang main game tu berjaya dengan pertaruhan tu. So, kementerian pertahanan kejar budak nie utk dptkan maklumat. Dan dia jadik suspect sbg pengganas plak sekarang. Budak lelaki tu cuba melarikan diri lepas dpt tau dia kene kejar dgn polis. Dalam pemburuan tu, ada seorang lelaki yang membantu dia dan lelaki itu merupakan orang yang pernah mencipta sistem yang terawal seperti ripley tadi tu.

Nak dipendekkan citer, lelaki tadi tu dapat membantu tapi akhirnya mati kene bom oleh sistem. Dan akhir sekali, budak genius tadi tu dapat memusnahkan sistem ripley dengan sokongan org2 kementerian pertahanan tu sendiri.

Begitulah lebey kurang citernye. Hehe, aku bercerita merapu ajer. Tapi, serius, citer tu mmg best.

Kol 4 baru nak tido walaupun dh tertido2 gak tgk citer war games tu tadi. Esoknya kelas kol 9 pagi. Huarghhhhh...ngantoknya.....

1 comment:

Sang Merpati Putih said...

Amin....Syukur walhamdulillah....

Terima kasih sahabat kerana mengingatkan...

Mudah2han kita semua tidak lupa untuk terus berdoa kepada Allah....