Sunday, September 6, 2009

Diari : Ke Mana????

3 hari cuti ni, mmg aku nak sangat2. Tapi, aku sendiri pn tak tau apa yg nak aku isikn dlm cuti ni. 3 hari tu, bukannya 2 hari....

Stakat ni, aku lebih suka dok kat rumah dan dlm bilik jer...Aku pn tak pasti nape. Tp tulah yg aku rasa selesa skrg ni.

Hari ni dh masuk hari ke 16 puasa ramadhan. dn tinggal 14 hari jer lg nak raya. Kemudian, cuti lg seminggu dan seminggu jugakla aku akn balik johor.

Entah yer, aku rasekn yg smangt aku hilang di sini. Kemana??? Aku tak pasti. Tapi itu yg aku rasa. Nak kata berkenaan ngan sekolah, mungkin juga....Nak kata berkenaan ngan manjung, mungkin juga....Nak kata berkenaan ngan umah ni, mungkin juga....

Semuanya ibarat menjadi satu, dan kemudian buat aku lesu.

Kalu dulu, aku rasa sgt2 bersemangat. Tapi, biasala...bila ada sesuatu yg berlaku, semangat itu hilang bersama rasa mual dan menyampah!!!!

Apa pun, aku kat sini InsyaAllah hanya tinggal lebih kurang sebulan setengah. Dan kemudian aku pulang, InsyaAllah ke negeri kelahiranku, Johor. Dan aku akan tinggalkan segala2nya di sini.Dan mudah2han segala keperitan, kebencian, kemarahan dan apa jua yang tak elok tu, aku tinggalkan di sini....di bakar oleh terik mentari manjung ini....

Tuhan, aku percaya bahawa penghijrahanku menjadi pendidik bukanla suatu yang sia-sia. Aku yakin dan percaya bahawa aku punya sesuatu yg boleh disumbangkn kpd anak bangsa aku sendiri. Lalu, aku mohon bantuan dan pertolonganMu, izinkan aku meneruskan perjuangan dlm menunaikan amanah yang besar ini....Amin...

No comments: