Saturday, October 24, 2009

Diari : Tamat Praktikum....

Alhamdulillah....

Hanya sebuah kesyukuran yang mampu dilafazkan.

Tarikh 16 Oktober 2009 merupakan tarikh keramat tamatnya latihan praktikum DPLI bagi aku. Sekali lagi kesyukuran dilafazkan kerana Allah mengizinkan aku untuk menghabiskannya. Tanpa izin dan redha Tuhan, aku tidak mampu menghabiskan praktikum yg hanya 2 bulan sahaja.

Mungkin benar ia suatu tarikh keramat yang menggembirakan aku, namun jauh disudut hati ini terasa sayu dan pilu untuk pergi meninggalkannya.

Namun apakan daya, begitulah kehendak takdir Yang Maha Esa. Menghadiahkan aku pertemuan yang begitu singkat sehingga lahirnya kasih dan sayang yang tersusun rapi.

Itu hanya berlaku di dalam hati tapi tidak diluar. Aku gagahkan diri untuk menghadapi apa jua situasi dan keadaan yang hadir menghiasi hidup aku.

Aku pernah menangisi sebuah perpisahan yang tidak aku relakan. Dan kini, aku telah bersedia untuk segala-galanya.

Apapun, kenangan yang hanya seketika ini akan aku simpan disudut hati dengan hiasan yang begitu indah. Tidak akan aku lupakan buat selama-lamanya.

Terima kasih kepada semua warga SMK Seri Manjung kerana telah menerima aku untuk menjadi sebahagian dari warga pendidik di sana serta memberikan tunjuk ajar yang berguna untuk aku di masa depan kelak.

Khas buat pelajar2 4S2 dan 4ST, buat anak-anak didikku yang tersayang, terima kasih kerana sudi menerima aku sebagai guru kalian dan sikap mesra yang kalian tunjukkan akan aku hargai sehingga akhir hayatku.

Semoga kalian semua berjaya dalam hidup serta sentiasa berada di bawah naungan & keredhaan Allah....

No comments: