Wednesday, June 10, 2009

Hati : Meletak Kasih

Aku seringkali meletakkan kasih aku pada situasi dan keadaan yang sedang aku lalui. Kasih sayang itu selalunya hadir bersama kenangan2 yang manis dan mampu menjadikan aku menghayati saat2 indah bersama2.

Namun, aku sering terlupa bahawa saat indah itu tidaklah akan kekal selamanya dan suatu hari nanti aku terpaksa akur bahawa kehidupan ini pasti ada perpisahan. Perpisahan setelah manis dan cerianya menghiasi corat-coret kehidupan.

Kadangkala aku terlalu takut untuk membiarkan kasih itu wujud disepanjang sebuah perkenalan kerana akhirnya perpisahan lebih dominan dalam kehidupan.

Namun, hakikatnya....tekad yang pernah aku bulatkan sebelum kaki menjejak ke sini, gagal aku laksanakan kerana kasih itu telah subur tersemai di hati.

Apakah peristiwa semalam akan berulang kembali pada pengakhirannya nanti?

No comments: