Tuesday, December 16, 2008

Diari : Esok Letak Surat

InsyaAllah, esok bermulalah suatu peralihan fasa dalam hidup aku. Suatu keputusan yang aku rasakan terlalu drastik dan terlalu cepat pernah aku buat. Antara kehidupan masa kini dan akan datang. Benarlah, Allah memberi pilihan dan akal, namun hanya kita yang mampu untuk membuat pilihan tersebut mengikut kehendak dan takdir Tuhan.

" Suatu bangsa tidak akan mampu mengubah keadaannya melainkan bangsa itu yang mengubah dirinya sendiri"

Justeru, esok adalah antara hari bersejarah yang akan aku ingat dalam kamus kehidupan aku sampai bila2. Esok, aku akan menghantar notice untuk meletak jawatan sebagai seorang jurutera R&D di PCM.

Pada awalnya, memang payah untuk aku membuat keputusan. Terlalu banyak faktor yang menyebabkan aku masih sayang pada PCM. Bukan sayang pada company, tapi banyak kekuatan aku terbina di sini dan mungkin sukar untuk aku mendapatkannya dari tempat lain. Tapi, aku percaya, Tuhan tidak akan pernah membuang memori aku sepanjang berada di sini. Dan aku pasti, aku akan sentiasa merindui semangat aku di sini bersama orang2 yang pernah aku rindui....... :))

" Wahai hari ESOK, tunggulah! Sejarah akan termaktub dalam bukunya. Pilihan sudah berada ditangan. Hanya menanti orakan langkah yang bakal tercipta".

3 comments:

zairibaharom & ekinkhalil said...

aji, kuatkan smgt!!!insyaAllah, Dia memberikan peluang baru itu, sebagai rezeki pd aji..gudluck aji!!!=)

Sang Merpati Putih said...

Hi Zairi...
trima kasih...
InsyaAllah aku akan cuba yang termampu...
:))

zairibaharom & ekinkhalil said...

hai aji!!!gud2..lakukan yg terbaik..
insyaAllah, everything's will be fine..=)