Tuesday, December 16, 2008

Hati : Pergi Ku Hanya Seketika

" Aku hanya meninggalkanmu buat seketika, namun aku akan menanggung amanah yang terpikul di bahuku selamanya. Demi masa depan, aku rela berkorban".

Setelah tawaran diumumkan, aku termenung seketika dalam membawa hati dan minda untuk mencari keputusan yang perlu dipilih. Aku hanya boleh memilih satu dan bukan dua atau tiga. Begitulah lumrah manusia, andai diberi pilihan.

Aku percaya, ketentuan Tuhan ini adalah yang terbaik untukku. Ketika aku memerlukan kekuatan, semua mereka menjauh dari aku. Aku hanya mampu membina kembali kekuatan dengan semampu yang mungkin.

Justeru, pergiku ini bukanlah selamanya. Aku bertekad untuk kembali semula, mungkin bukan di sini, tetapi aku akan pastikan amanah tetap amanah!

" Tuhan, aku pohon kepadaMu keredhaan dan keberkatan atas keputusan yang aku pilih ini. Permudahkanlah laluan untukku dalam mendidik anak bangsa. Kurniakanlah yang terbaik bagiMU dan bagiku mengikut kemampuanku"

No comments: