Monday, March 16, 2009

Diari : Cerita di Sana

Alhamdulillah, aku selamat sampai ke Negeri Johor ini. Dalam kol 10 pagi, aku nak bergerak balik ke kota tinggi. penat masih terasa lagi. Tapi dek amanah dan tangungjawab, aku perlu pergi.

Mula-mula aku ke pejabat pos pasir gudang, konon nak buat roadtax kete. Tapi, JPJ offline plak. So, aku takleh lah buat roadtax tu sedangkan 18 mac ni tarikh matinya. Huhu.

Biler tak bley buat tu, aku g econsave, pasir gudang. Beli belah kat sane. Maklumlah, kat Klang ngan Tjg Malim, barang2 dia memang mencekik darah. Mahal betul aku rase. Tak berbaloi kalo nak beli. Same gak kalo bab2 makan nie. Jauh beza dari kat Johor sane. Kos hidup memang tinggi. Tapi, disebabkan nak makan, terpaksalah beli gak. Aperpun, aku beli sket sayur utk rumah sewa aku. Dah terlanjur lalu tu, ye tak???hehehe

Kemudian, aku balik Kota Tinggi. Sampai2 ajer, aku g keje kawen kat sane. Sebenarnya malas nak masak tengahari, save sket. Hehehe...Sampai ajer kat umah, SubhanAllah....itulah rumah yang kene tinggal sebulan setengah. Dah lame btul tak jenguk rumah

No comments: