Saturday, March 14, 2009

Diari : Balik Johor

Alhamdulillah...Sekali lagi aku berpeluang untuk balik ke johor, tanah tumpah darah aku. Betul kata orang, kalau duduk jauh, pastu sesekali balik kg, memang betul2 terasa baliknya. Rasa betul nikmatnya. Walaupun sebenarnya, aku balik ke sini sekadar menjengah rumah yang tiada berpenghuni, tapi aku yakin keberkatan yang Tuhan beri kerana sebuah keikhlasan itu sangat2 bermakna.

Sepanjang beberapa hari ni, aku memang tak sempat nak bukak email atau blog aku nie. Terlalu banyak assignment yang kene hantar sepanjang minggu nie. Minggu ni adalah minggu yang sangat2 meletihkan. Bayangkanlah, satu2 subjek tu kadangkala ada 3 atau 4 tugasan yang perlu disiapkan. Sangat2 meletihkan. Minggu ni sahaja, aku perlu hantar assignment Sekolah & Masyarakat (2 tugasan - group & individu), ICT (2 tugasan - group), Psikologi ( 2 tugasan -group) dan pedagogi (1 tugasan 4 bahagian - group). ini tak campur ngan assignment yang dah hantar (6 tugasan) & yang akan hantar (2 lagi). Dan untuk settlekan semua tugasan2 tu minggu ni, aku 2 hari tak tido malam....huhuhu...

Aku tak pernah buat assignment sebanyak ni. Dulu mase kat UTM pun, hanya beberapa subjek je yang ade tugasan. Itu pun, satu atau dua tugasan ajer. Tapi, kat sini berlambak2 yang kene buat.

Betullah, aku rasekan jadik cikgu nie bukanlah tugas yang mudah. Aku dpt bayangkan, cikgu akan dapat sebanyak inilah keje nyer.....Takperlah, tu semua sebagai ujian dan cabaran serta persediaan sebelum aku melangkah ke dunia perguruan sebenar....

Mase aku tulis blog nie, aku kat johor dah, kat pasir gudang. baru sampai dalam jam 3 pagi. Hehe, sempat lagi bukak blog nie...:))

Aperpun, esok aku akan gerak balik ke kota tinggi, ahad plak aku akan ke rumah sepupu aku, uda mahmud dan ke pontian, g umah ecah...ecah + erwin kawen.....wah, bestnye aku dgr diorang dh nak kawen nie....Ecah + Erwin, selamat pengantin baru....Moga kita jumper kat umah ecah ahad nanti.....

No comments: