Sunday, March 8, 2009

Diari : Sabtu, 8 Mac 2009

Hari ni, aku malas betul nak bercakap. So, aku dok aje dalam bilik. Aku pun tak tau nape. Lebih baik aku tido..hehehe...

Kemudian, dalam kol 11.30 pagi, aku gerak ke klang. Dah janji ngan Zool, member baik aku sbb nak g amik kertas soalan ujian sekolah dia. Kertas soalan tu plak nak digunakan untuk subjek penaksiran pembelajaran. Huhu, banyak sungguh assignment kat sini. Rase cam tak larat jer....

Kitaorg janji jumper kat Jusco Bukit Raja. Tu je kat Klang nie yang aku tau. Tempat len, boleh sesat dibuatnya...wakakaka...

Aku sampai kat Jusco dalam kol 1.10tgh. Kemudiannya, aku pun window shopping dulu sambil renew kad jusco aku. Perkara pertama yang aku dok sibuk tgk adalah baju. Banyak gak yang menarik untuk dibeli. Lagipun, sekarang ni Jusco tgh buat offer. Kasut yang mahal2 tu, bolehlah dapat murah sket. Cantik jugak. Tapi sayangnya, duit elaun xmasuk lagik...huaaaaa

Zool sampai dalam kol 2 lebih. Lame gak aku tunggu. Xperlah, asalkan dia sampai....:)) Dalam dok sibuk tertanya2 nak minum kat maner, ntah datang mane idea cemerlang aku nie....G tgk citer Geng. Ala, cite animasi tuh...Startnya kol 2.30ptg. Ngam2 kitaorg sampai waktu tu.

Tapi, trus tranglah aku katerkan, yang aku mmg sangat2 puas hati tgk citer tuh. Rase tak rugi langsung walaupun habis duit 10 ringgit. Tapi, yang bestnye gak, Zool yang belanja aku. Siap ngan air dan popcorn skali. Hehe...time kasih Zool.

Citer geng upin dan ipin nie memang superb! Aku yakin, kita berkemampuan lebih baik untuk hasilkan filem2 animasi yang boleh setanding ngan animasi luar negara. Walaupun, isu yang diutarakan dalam citer ni tak padat, tapi kalau kita tgk dari segi perjalanan citer tu dah cukup menarik. Lebih2 lagi start dari pengembaraan diorang si upin, ipin, rajoo, lim, badrul, ros dan si opet (si anak berunag) tuh kat dalam hutan dan gua memang sangat2 mendebarkan. Aku rase nak tgk dan tgk lagi ape citer berikutnya.

Kalau nak dinilai, aku boleh bagi A++ dan memang patut tgk pun. Part yang sangat menyentuh perasaan aku ialah mase perpisahan antara opet ngan semua orang. Aku betul2 cam rase nak nangis sebab aku tahu dan boleh selami perasaan dia. Sesungguhnya, memang perit bile berlakunya sebuah perpisahan lebih2 lagi perpisahan tu tidak pernah rela. Sampai skrang, masih terkesan lagi perpisahan yang berlaku itu dalam jiwa aku ni.

"Aperpun,tahniah kepada barisan pelakon dan mereka yang terlibat dalam filem animasi ni. Mudah2, filem camni akan lebih banyak tumbuh. Cuma, mungkin kene disulam dengan fakta dan pengetahuan mase kini."

No comments: