Monday, March 9, 2009

Diari : Takziah Hazli

Petang tadi, tetibe ada member aku call hp. Tapi, aku tak perasan. 2 kali call aku. Rupanya Jufri, member pcm dulu yang call aku. Aku tryla call dia semula.

Rupa2nya ader berita sedih yang nak dia sampaikan kat aku. Mak kepada member aku, Hazli yang sekarang dh jadik tutor kat UTHM, telah kembali ke Rahmatullah malam semalamnya. So, aku pun lepas dpt berita tu trus call hazli dan tanyer citer sebenar dan dia cakap yang mak dia meninggal sebab sakit jantung.

Aperpun, aku harap dia tabah. Banyakkan berdoa dan bacakan ayat2 Quran untuk roh maknya. Semoga roh arwah mak hazli tenang dan aman di alam kubur sane. InsyaAllah.

Al-Fatihah.....

"Tetiba aku teringat 7 tahun yang lalu semasa pemergian Arwah Ayah aku. Pemergiannya sangat memberi kesan dalam kehidupan aku sekeluarga. Aku tidak sempat nak tunjukkan kejayaan aku kepada dia. Sewaktu hari raya, aku memberinya duit raya hasil praktikal aku di Kuala Lumpur semasa Diploma dahulu. Kerana inginkan keberkatan, aku hadiahkan duit raya buat mak dan juga arwah ayah.

Tapi, aku tak sangka yang itulah duit pertama dan itulah duit terakhir yang dia pernah rase dari aku. Aku tak sempat nak balas budinya.

Aku selalu rindu padanya. Tapi, kerinduan itu hanya boleh dikirimkan melalui bacaan2 dan kelakuan yang boleh disedekahkan kepadanya. Mudah2han roh arwah ayah ditempatkan dikalangan orang2 yang solleh, InsyaAllah.

Bagi yang masih ada ibu dan bapa, hargailah mereka sebaiknya sebelum mereka pergi dijemput Ilahi. Tidak akan ada lagi ibu dan bapa selepas ketiadaan mereka."

No comments: