Friday, May 15, 2009

Diari : Taman Tasik Titiwangsa

Masa aku blaja kat UTMKL dulu, aku mmg slalu jugakla pegi kat taman tasik titiwangsa ni. Banyak kenangan aku tercipta kat sini.

9 mac lalu, skali lagi aku jejakkan kaki kat sini. Seronok jugak sbb dah lama tak jenguk tasik ni.

Tapi, ntah yer, tetiba je aku rasa sayu dan sgala kenangan lame aku kat sini terpanggil smule. Smuanya ibarat video yang dipaparkan kat depan mata aku.

Kenangan lalu yang tak mungkin berulang lagi tapi sering dirindui. Huh, benar2 aku sedih mengingatkn kenangan yg tercipta dulu.

Setiap pertemuan akan berakhir dgn perpisahan. Cuma bagaimana pertemuan itu berlaku adlh berbeza dari stiap peristiwa. Begitu juga dgn perpishan yang tercipta.

Lari dari suatu kenyataan bukanla jln terbaik, tapi hanya jalan sementara yg akan membuatkan kita rindu dan kesal dgn peristiwa yg berlalu.

Aku kini sdg mencari kembali pertemuan lalu walau ianya takkan dpt dirasai spt dahulu, tp cukupla aku menghargai kesempatan yg tercipta.....kerana aku sering terlewat menghargai sesuatu.....

Apakah pencarian aku akan semakin hilang harapannya????

ps: yang kat bawah ni gambar aku ngan anak2 sdara aku.....





No comments: