Tuesday, May 12, 2009

Hati : Mengapa Sang Merpati Putih???

Aku tidak pernah memikirkan
kenapa dan mengapa
aku harus memilih nama Sang Merpati Putih
untuk menukilkan sesuatu catatan peribadi
sehingga seorang daripada sahabat aku bertanya
kenapa aku memilih nama itu
sedangkan aku tidaklah putih
seperti merpati putih pun.

Aku terkesima seketika
memikirkan suatu alasan
yang aku rasakan logik dan munasabah.

Entah yer,
cuma jawapan yang aku berikan adalah
'Ibarat Jinak-Jinak Si Merpati, Walaupun Jinak Tetap Di Hati."
Adakah ia suatu jawapan
yang reasonable???

Terdapat rahsia disebaliknya
yang
jujur
ditutupi.

Bersamanya terhimpun kenangan2
yang
sukar
dilupai.......

Aku biarkan
ianya sekadar menjadi kenangan
yang
aku
abadikan dalam "Sang Merpati Putih"
ini....

4 comments:

Anonymous said...

ada rahsia erk balik nama merpati putih tuh??

Sang Merpati Putih said...

yer...
sekadar simbolik jer org kater...
meminjam dari kehidupan sebenar yang terjadi....

Anonymous said...

mungkin juga untuk memuaskan
sekeping hati empunya diri..

Sang Merpati Putih said...

ya...ader juge kemungkinannya...

ini juga bentuk refleksi yang boleh kita lakukan.......
:) :) :)