Wednesday, August 5, 2009

Diari : Hari Ke 11 Praktikum

3 Ogos 2009

Hari ni aper yer pembaharuan yg berlaku???

OOOO, hari nie, hari pertama aku join perhimpunan kat SMK Seri Manjung sebagai seorang guru. Segan gak biler dok depan tu...hehehehe

Mungkin, jauh bezanya dengan perhimpunan zaman aku sekolah dulu. Setiap kali lepas perhimpunan, mesti melalui check point dan pengawas akan jaga sebagai pembantu guru2 bertugas dan guru pengawas.

Aper yang aku lihat adalah, 'memilih pelajar bertuah' untuk diambil tindakan tatatertib. Bagaimana yer dgn pelajar yg lain???

Aku ni terlalu baru dan mungkin jugak skema. Tapi, bagi aku cam tak adillah. Memng dia bersalah, tp mungkn masih ader lg yg bersalah.....Sape tau kn????

Erm, pjg lebar jgak aku citer pasai perhimpunan nie.

Hari ni jugak, adlh kelas pertama yang aku masuk utk kelas 4S2 (Fizik).

Aper yg aku buat adlh, aku berkenalan, pulangkn semula kertas ujian diorang dan bincang sket soalan.

Tak siap hari pertama tu. Klu kita just bagi jawapn dan diorang salin, aku rasa mmgla cepat, tapi, biler kite wat penerangan sekali, mcm mengajar jugak. Tu yg lame tu...

Aperpun, budak2 kelas 4S2 SMK Seri Manjung nie, OK2 belaka. Cuma, aku belom dpt faham camne cara diorang belajar.

Takperla, aperpun, aku akn cube buat yg terbaik..... :))

No comments: