Saturday, August 8, 2009

Diari : Hari Ke 13 Praktikum

5 Ogos 2009 (Rabu)

Kalau 2 hari yang sebelum nie, aku dah masuk kat dlm kelas 4S2 utk bincang kan soalan, hari nie merupakan pertama kali aku masuk kat dalam kelas 4ST.

Seperti biasa, masuk aje kelas, aku berkenalan dulu ngan pelajar2 dlm kelas. Aku tau, akan ambik mase yang agak lama utk berkenalan. Tapi, aku kene buat jugak spy aku dan diorang sendiri rase selesa sblm aku mula mengajar.

Aperpun, aku tak kisah kelas mane mane yang aku dpt sbb ape yang aku rasa adlh same ajer. Setiap kelas tu ader kelebihan dan kekurangan.

Selepas aku masuk kelas diorang, aku beri semula kertas ujian selaras yang diorang buat khamis lepas. Aku dh siap tanda dh semuanya. Aku susun bermula dari pelajar yg dpt markah paling rendah sehingga yg dpt terbaik dlm kelas.

Tahniah kpd semua pelajar2 yg berjaya lulus walaupn belom dpt yg terbaik. Mereka dh cuba buat yg terbaik mengikut pemahaman mereka sendiri.

Walaupn aku tak sempt bincang smpi abis, tapi, sekurang2nya aku dpt terangkn kat diorang dengan sedaya upaya aku. Mudah2han, pelajar2 ni semua dpt faham ape yang aku terangkan tu...InsyaAllah....

Aperpun, tahniah kepada:-
1) 4S2 - NUSYAMIM BINTI SAFARUDIN (68), DZULKARNAIN BIN HAMZAH (64) DAN NURHAYATI BINTI MOHAMAD SHAARI (64) sbb dpt markah terbaik Fizik dalam kelas.

2) 4ST - MOHAMAD ZUL HADI BIN MOHAMED DAUD (54) DAN SYAFFIQ HAFIFY BIN SHUKRI (51) sbb dpt markah terbaik dlm kelas.

Aperpun, aku akan cuba sedaya upaya aku untuk menjadi seorang pendidik yang terbaik dan dpt menyampaikan ilmu pengetahuan kepada semua pelajar dengan berkesan...InsyaAllah....

Ya Allah, izinkanlah aku untuk melakukannya...Amin...

No comments: