Thursday, August 13, 2009

Berita : Ketua kumpulan Rabbani, Asri meninggal dunia

Berita Harian Online


KUALA LUMPUR: Ketua kumpulan nasyid Rabbani, Asri Ibrahim, 40, meninggal dunia di Hospital Pantai, di sini, kira-kira jam 11 pagi tadi kerana sakit jantung.

Allahyarham yang juga penyanyi utama kumpulan itu dilaporkan pengsan ketika mengendalikan program Syahadah musim kelima di Angkasapuri, sebelum dikejarkan ke hospital berkenaan.


Innalillahi Wainnailaihi Raji'un.....
Baru2 ni, kita dikejutkn dengan berita kematian penyanyi terkenal yg sudh memeluk Islam, Micheal Jackson. Kita kehilangan seorang saudara baru yg dikagumi oleh pelusuk dunia. Pengakhiran kehidupan dia, sgt membuatkn kita rasa bersyukur dengan keislamannya....

Kini, kita dikejutkan sekali lagi dengan pemergian Ustaz Asri, penyanyi utama kumpulan Rabbani. Seorang Ustaz dan artis yang mempunyai perwatakan yang boleh dijadikan contoh serta tauladan anak2 muda. Walaupun Allahyarham sering menyanyikan lagu2 yang berentak rancak, tapi usaha dakwah yang dilakukannya disisip masuk menerusi lagu2 yang berentak rancak itu.

Tak kisahlah, walau ader suara2 dibelakang sana yg tak menyenangi usaha yag ustaz asri lakukan, bagi aku, dia telah berdakwah menerusi caranya tersendiri.

Moga2 Allah tempatkan Roh Allahyarham Ustaz Asri di kalangan roh orang2 yang solleh....Amin....

No comments: