Sunday, August 9, 2009

Diari : Hari Ke 15 Praktikum

7 Ogos 2009 (Jumaat)

Erm, byk juga yg aku bebelkan dlm diari semalam.... :)

Itulah tujuan aku membuat blog ini. Bila ada sesuatu perkara yg terjadi disekeliling aku, aku suka untuk berbicara tentangnya. Cuma, kadangkala aku tak berkesempatan utk bercakap @ berbincng dgn orang lain. Mungkin disebabkn aku malas dn mungkin juga orang lain ader hal sendiri.

Takperlah, itu semua adlh pengalamn aku menjadi guru dan akn aku jadikan sebgi pedoman dn panduan apbila menjadi guru yg sebenarny nanti.

Hari jumaat ni, perjalnn praktikl aku berjalan ngan baik. Cuma, aku kene buat persediaan utk mula mengajar hari isnin dpn utk kelas 4S2, tajuk lights.

Sebenarnya, klu nak bersyarah didepan kelas mmg senang, tapi kalu nak mengajar dan smpikn maklumat ngan berkesan kpd pelajar spy diorang paham, bukanlah perkara yg mudah malah mencabar lagi.....

Aperpun, aku dh order barang2 yg nak digunakn sbgi ABM dlm kelas nanti. Mudah2han aku dpt menyampaikn kepada pelajar2 semua dengan baik...InsyaAllah...

Kwn2 semua, doakanlah aku yer....:))

1 comment:

mala_yusof said...

betul tue...
nak bagi kefahaman dengan menyampaikan konsep sesuatu topik tue sangat susah..kadang2 tue aku terpaksa ulang semula topik tue utk kelas seterusnya..

cikgu pembimbing aku cakap...kalau nak srh budak faham..selalu ulang apa yang kita ajar...i mean bukan the whole topic la..yang penting2 jek...lepas kita cakap..suruh budak ulang balik..

okeh..gud luck utk kelas isnin nie..and selamat membuat ABM...kasi cun2 sikit..baru budak minat...pasti group activity kasi kaw2...ada markah tue bila kene observe...hehhehe