Thursday, August 13, 2009

Diari : Hari Ke 17 Praktikum

11 Ogos 2009 (Selasa)

Semalam, aku jumpa ngan guru pembimbing aku, Cikgu Thamiselvi. Tetiba jer ckp dia nak observe dah. Aku ngan razi pn jadik kelamkabut gak nak buat preparation untuk lesson plan. Sib baikla aku dah wat sket2. Kalo tak, lagi kalut aku ngan razi.

Aperpun, hari ni aku dh mula mengajar untuk bebudak 4S2. Topik Light, Subtopik understanding reflection of light. Erm, kalo nak tau, aku sebenarnya tak tido sampai kol 4 pagi semata nak siapkn lesson plan aku. Bersengkang mata sensorang jer.

Nak buat camner kn. Ader ke patut, malam tu kat rumah masak, tapi siap masak semuanya dh kol 10.30. Aku pn tak tau la nape, mata aku sgt2 mengantuk. Terlelap gak sekejap. Pastu aku jadik tak puas hati, aku bangun dn mandi, bior segor sket bdn aku nieh.

At last, kol 4 aku dpt siapkn lesson plan aku sensorang. Memerah segala idea yang agak2 boleh digunakan dlm kelas. Tujuan aku satu, supaya bebudak yg aku ajar dpt faham. Sbb tu aku lebih suka guna istilah GURU BARU berbanding GURU PRAKTIKAL....

Aperpun, hari ni adlh pengalamn pertama aku. Dan aku sgt2 teruja. Mudah2an budak2 faham aper yng aku ajar pd mereka...InsyaAllah...

No comments: