Tuesday, August 12, 2008

Diari : Kematian

Innalillahi wainnailaihiraji'un.....

Setiap yang hidup pasti akan mati jua akhirnya. Itulah janji Tuhan kepada setiap makhluk yang diciptakannya. Manusia hanya mampu merancang dan Tuhan yang menentukan segala-galanya.

Erm, sudah hampir seminggu aku tidak menulis sesuatu kepada blog ini. Walaupun ianya ku anggap sesuatu yang baru, namun ini merupakan sesuatu yang besar telah aku lakukan.

Sepanjang minggu lepas sahaja, ada 3 kematian yang aku dengar dan ketiga2 nya tak sempat aku jumpa. Aku takdalah rapat sangat dengan mereka, tetapi disebabkan hubungan kekeluargaan, aku mengiringi pemergian mereka dengan sedekah Al-fatihah.....

6 ogos, kematian atuk angkat aku di Lok Heng akibat sakit2 demam.....
7 ogos, kematian mak sdara (isteri kepada pakcik aku) yang tinggal di Aping Timur akibat operation dan beberapa implikasinya....
7 ogos, kematian ibu mertua kepada pakcik sepupu aku yang tinggal di Rengit Batu Pahat.

Semuanya tak sempat aku jumpa. mudah2han mereka diringankan azab kubur dan diberi perlindungan dari Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.....Amin.

No comments: