Wednesday, August 13, 2008

Pengenalan Diri : Sebuah Permulaan

Aku dilahirkan di Felda Bukit Aping Barat, Kota Tinggi. Aku dibesarkan di dalam keluarga yang serba sederhana dan aku bersyukur dengan apa yang telah Allah berikan kepadaku. Kasih sayang, kesenangan dan bimbingan dari keluarga merupakan hadiah yang paling berharga buatku. Tak ternilai harganya.

Sebelum aku mula bersekolah, beberapa pelajaran telah menjadi rutin bagiku. Mak dan arwah ayah akan mengajar aku mengaji, menulis, membaca dan beberapa perkara asas bagi seorang murid. Mak dan arwah ayah memang garang dan tegas dalam mendidik aku. Kejayaan dalam akademik sangat2 dititik beratkan. Mereka sangat bertekad untuk menjadikan anak2nya cemerlang dan berjaya didalam pelajaran sebagai menyambung cita2 mereka yang tak kesampaian suatu waktu dahulu.

bercerita mengenai kisah mak dan arwah ayah, kadangkala aku sedih untuk mengingatinya. Cita2 mereka besar, namun begitulah lumrah manusia, disebabkan oleh kedangkalan mereka2 yang tak berpandangan jauh serta hasad dengki dan irihati, akhirnya mak dan arwah ayah terpaksa melupakan hasrat mereka yang sangat diidamkan.

Tak perlulah rasanya aku bercerita kenapa dan mengapa. Cukuplah sekadar mengatakan apa yang telah aku perkatakan. Mudah2han mereka2 yang jahat dan tak punya hati itu akan menerima hukuman yang cukup berat dari Tuhan. Jadikanlah ianya sebagai pengajaran agar kita tidak mudah mempercayai apa jua yang berlaku.

No comments: