Wednesday, August 13, 2008

Diari : Kerja

Ya Allah, kuatkanlah semangat aku untuk terus mencari rezeki dan menjadi hambaMu yang sentiasa beribadah kepadaMu.

SubhanAllah, sungguh payah untuk aku berbicara mengenai kerja. Pada awal2 dulu, aku merasakan sangat gembira dan bersemangat dengan kerja yang aku lakukan ini. Aku bertekad untuk melakukan yang terbaik.

Tapi, Tuhan itu takkan memberi laluan percuma melainkan memberi ujian yang boleh mengetahui sejauh mana kemampuan iman seseorang dalam melalui kehidupan.Ya, itulah yang aku rasa ketika ini.

Mudah2han Allah memberikan aku sedikit kekuatan untuk menjadi insan yang tabah dan berani untuk merentasi setiap kemungkinan di alam pekerjaan ini.

Tuhan itu Maha Adil dan Dia takkan meletakkan seseorang itu melainkan mengikut kemampuan seseorang....

No comments: