Thursday, August 14, 2008

Diari : Perkahwinan

Sekali lagi Selamat Pengantin baru....

Minggu ni saja ada 4 pasang pegantin baru yang harus dirai. Tiga daripadanya aku kenal, cuma satu tu, hanya kenal melalui cerita dari orang lain. Ape2 pun, aku sendiri tak pasti mana satu mempelai yang akan aku raikan. Maklumlah bila dah terlalu banyak, tempat pun jauh2 antara satu sama lain, maka terpaksalah aku memilih!

Jemputan pertama: pasangan Mahmud dan Aishah di simpang renggam pada 17hb.
Jemputan kedua : pasangan khairul akli dan isteri di felda air tawar 2 pada 17hb.
Jemputan ketiga : pasangan anak saudara member PCM di Masai Johor pada 16hb.
Jemputan keempat : pasangan amri dan isteri (member PCM) di sungai sibol pada 16hb.

Bagi aku, meraikan adalah satu penghormatan buat mempelai. Mereka akan gembira bilamana kita turut sama hadir dalam majlis mereka. Tapi, hidup tak semudah itu. Pilihan juga harus dilakukan.

Mungkin aku hanya pergi majlis pasangan ketiga dan keempat sahaja walaupun ianya pada hari yang sama. Tapi, pasangan kedua akan aku pertimbangkan......

Ape2pun, aku ucapkan selamat pengantin baru.......

No comments: