Saturday, February 28, 2009

Diari : 28 Febuari 2009

Aku memulakan perjalanan ke Pulau Pinang pada jam 4.45 petang bersame2 ngan 2 lagi member aku, Din & Duan. Jauh gak perjalanan dari Tjg Malim ke Pulau Pinang nih. lebih dari 300km, hampir 5 jam perjalanan.

Mula2 aku cadang nak naik kerete api jerk. Senang dan mudah. Tapi, bila2 aku pikir2 balik, bila lagi aku nak mencuba jalan2 kat area sini. Mungkin ni adalah yang pertama dan terakhir aku bawak keter kat area sini. Sape tau kan????

Memang perjalanan ni mencabar bagi aku. Dengan tak tau jalan dan main redah ajer, aku ngan 2 lagi member aku main gamble jer....

Ujian dari Tuhan tu datang menguji aku. Sepanjang perjalanan tu, hujan turun adakalanya lebat dan susah nak nampak jalan. Bertambah2 lagi dengan kereta aku tu mane ada aircond. Terpaksalah redah jugak demi berjumpa kawan lama kerana Allah.

Aku sampai kat area Penang ni dalam jam 9.20 malam. Tapi, masing2 gatal nak g pusing2 penang dulu. Dah la malam, jalan pun tak tau, tu yang terpusing2 tuh....At last, kitaorng dh lapar, g la makan kat kedai mamak restoran khaleel sdn bhd, p pekene nasik kandaq. Tapi kan, peliklah, nasiknyer xsedap mane pun, pastu cam nasik biase jer....dah la kitaorng nak abiskan nasik tu terkulat2. Aku tengok din, din tengok duan, duan tengok aku balik. Wakakaka, semuanya tak abis makan. Tak besh langsung...huhuhu...

Kitaorg malas nak kaco nazri ngan abg dia, so kitaorg pun cariklah hotel yang ade. carik punyer carik, dapatla hotel bayview ni. Bilik standard utk 2 org, 170++. Oklah tuh... bagi 3 org. hehehe. Lagipun, member aku ni nak wat assignmnet dia. Ehm, kat sini pun masih pikir assignmnet. Memang komited ngan kerjalah dia nih.hehehe...

Tapi, satu berita yang aku dengar dari member aku yang plan perjumpaan kat Batu Feringgi nih. Lepas sorang2 member yang tarik diri. Mula2 Diyana, pastu Farha, last2 Mala plak ader hal belah pagi tuh.

Aper pun, aku rasa sekarang ni, aku nak hargai apa jua yang datang pada aku dan aku tak mo lagi terlewat menghargai sesuatu. Nyesal nanti.

Tak mengapalah, mudah2han esok pagi, mungkin perjumpaan dalam jam 9 pagi, diredhai Allah hendaknya. Amin.....nantilah aku masukkan gambar kalo ader....InsyaAllah.....

No comments: