Sunday, March 1, 2009

Diari : 1 Mac 2009

Alhamdulillah...Aku selamat sampai kat Tjg Malim semula.....

Janji dalam kol 9, tapi, kol 9 pun kitaorg tak bgn tido lagi. Almaklumla, tido hotel...hehehe...

Dalam lebih kurang jam 10, kitaorg check out dr hotel dan menuju ke Batu Feringgi. Sib baik ader signboard. Lagipun, tmpt tu kan femes. Ader setengahnyer plak, mula2 aderla signboard, pastu tah hilang ke mana. Silap2 pusing tmpt yang same. Aku ckp ni sbb kitaorg dh kene la malam tu. huhuhu.

Lebih kurang kol 11 pagi, smpilah tmpt yang dituju. Trademark nak carik tmpt berkelah nie ialah Hydro Majestic Hotel. Bukan dalam hotel tu, tapi pantai yang ader kat depan hotel tu. Menarik gak tempat tu. Pantai pun cantik, cuma aku tgk ombak agak kuat. Tapi still OK kalo nak mandi2.

Yang tak bestnyer, kitaorg xsempat pun mandi. Dah tengahhari buta dah. Kalo pagi, mesti sempat mandi. Rugi betul.....

Sampai2 jer geng aku dh tunggu kat tmpt berkelah tu. Tengah makan...hehehe. Yang ade....Nazri (planner), usop, reza, liza, epi, adik epi ngan adik usop. Aku plak bertiga. So, aderla lebey kurang 10 orang. Sekejap jer kat sini. Lepas makan2 sket & amik gambar kat tepian pantai, kitaorg gerak ke Pendang Kedah, rumah Nazri plak. Best gak jenjalan.

Kat sane, kitaorg dijamu ngan masakan mak Nazri. Alhamdulillah, kenyang aku rase. Dengan nasik putih, sambal, timun, ayam masak tomyam kot, ayam masak manis, sayur dan yang paling best iyerlah laksa. Aku dahla hantu laksa. sib baik makan nasik dulu. kalo tak, abis laksa tu aku kerjakan. hehehe...

Dalam lebey kurang kol 5 ptg, aku, din dan duan gerak ke Taiping, umah duan. Sajer jalan2. Ok gak, dpt tgk area taiping. Siap makan lagi.

At last, kitaorg gerak balik dalam jam 9.30mlm dan sampai kat Tjg Malim kol 12.30. Sib baik ader co pilot. kalo tak penat aku driving sorang2.

Aperpun, thanks Nazri dan kengkawan. Mudah2han len kali dpt jumper lagi ek. Bila masing2 dah berkeluarga, lagi payah nak jumper. Aperpun, korang memang best.

Thanks gak kat mak Nazri dan kuarga dia, sedap laksa tu...Len kali aku nak g lagilah, nak makan laksa jer..:)). Thanks gak kat kuarga duan. Sempat gak makan kat saner...

"Sesekali berjalan2 best gak. Dapat suasana baru dan dapat jadikan ianya kenangan walaupun sikit..."

No comments: