Sunday, March 1, 2009

Berita : Dilarang Guna Allah


Keputusan itu terkandung dalam Perintah Keselamatan Dalam Negeri (Larangan Dalam Penggunaan Perkataan Tertentu dalam Dokumen dan Penerbitan) 2009 yang baru diwartakan oleh Kementerian Dalam Negeri.

Menurut Peguam Kanan Persekutuan, Nizam Zakaria, perintah bertarikh 21 Januari lalu berkuat kuasa serta-merta setelah ia diwartakan pada 16 Februari lalu.

Perintah tersebut berbunyi : “Percetakan, penerbitan, penjualan, pengeluaran, pengedaran dan pemilikan sebarang dokumen dan penerbitan berkaitan agama Kristian yang mengandungi perkataan Allah, Kaabah, Baitullah dan Solat adalah dilarang melainkan di muka hadapan dokumen dan penerbitan itu ditulis dengan perkataan ‘Khusus Untuk Penganut Agama Kristian’.

" Apa sebenarnya yang mereka inginkan? Apakah sebenarnya agenda mereka? Apakah ini jalan mereka untuk menyebar luaskan fahaman agama mereka dalam kekebalan institusi keislaman di Malaysia?

Lihatlah betapa lemahnya Islam di Malaysia sehinggakan ada yang berani mencabar tentang kedaulatan Islam itu sendiri. Mengapa mereka ingin menukar nama tuhan mereka kepada perkataan 'Allah' yang jelas sejelas2nya menunjukkan yang Allah itu adalah Tuhan bagi Seluruh umat Islam. Mengapa baru sekarang mereka ingin menukar nama tuhan mereka kepada nama 'Allah'? Mengapa tidak dari dahulu sejak mereka melakukan penyelewengan terhadap agama mereka sendiri? Mengapa baru sekarang? Apakah alasan yang mereka berikan?

Apapun jua alasan, perkara ini telah menyentuh sensitiviti agama Islam. Hormatilah agama lain. Gunakan apa yang telah anda selewengkan. Jangan babitkan penyelewengan itu dengan agama Islam. Kuatlah wahai Islam. Jangan biarkan kita terus2 dihina sebegini!.

" Tiba2 aku terfikir, mengapa agaknya mereka ingin menukar perkataan itu. Mungkin disebabkan, mereka sebenarnya telah tahu bahawa agama mereka bukanlah agama yang sebenar dan telah diselewengkan. Justeru mereka takut dan malu untuk mengaku bahawa agama yang sebenar adalah Islam.

Jadik, mereka yang tahu tentang itu seboleh2nya nak tutup segala rahsia dan dalam masa yang sama mereka ingin hancurkan kefahaman dalam Islam. Sebab tulah jadik perkara camni. Kalo tak, nape tiba2 jer mereka nak ubah sedangkan mereka katakan tuhan mereka adalah jesus yang kononya dipalang?

Tuhan (ALLAH) bagi umat islam tidak ada anak dan tidak pula diperanakkan! Berbeza dengan tuhan agama kristian yang boleh beranak! Justeru, perkataan 'ALLAH' tidak boleh digunakan oleh agama lain yang sudah terang lagi bersuluh, tidak ada kesefahaman yang sama dalam aqidah!"

No comments: