Monday, March 2, 2009

Berita : Keputusan KDN Tepat



"Baru aku tahu yang sebenarnya org bukan Islam dah lame gunakan perkataan Allah dalam buku2 mereka. So, para ilmuwan Islam, duduklah berbincang untuk menentukannya. Tapi, bagi aku, seboleh2nya dielakkan kerana ia akan menyebabkan kekeliruan bagi umat Islam yang sekarang ini pun sudah terkontang kanting dan gersang dalam aqidah.

Apa yang perlu dilakukan adalah, haramkan terus penggunaan Allah dalam agama selain dari Agama Islam kerana mereka kan ada name khusus untuk Tuhan mereka. Contohnya Jesus yang mengamalkan konsep trinity dalam agama mereka.

Sekali lagi aku katekan bahawa perlulah dipantau dan diharamkan terus penggunaannya serta kementerian yang terlibat perlu juga mengharamkan terus penggunaan perkataan Allah dalam bible2 ciptaan org2 kristian.

Kalau dalam Islam, perkataan Allah dalam bahasa Arab tetap digunakan dalam aper2 jua bahasa didunia ni. Tapi, bagi agama kristian, kenapa setiap bahasa mereka gelarkan nama tuhan mereka tidak sama yer??? Apakah mereka sebenarnya tak percaya pada tuhan mereka sendiri? Ehm, mungkin juga.:))"

No comments: