Tuesday, February 3, 2009

Lawak : Dilarang Cuba

Sepulangnya dari pejabat, Mamat berhenti sebentar di suatu mall untuk membeli ubat di counter kecil yang ada di situ. Setelah menyerahkan pesanannya, Mamat membeli sebungkus rokok di counter sebelahnya, kemudian Mamat pun duduk santai menunggu panggilan untuk pengambilan ubat tersebut.

Untuk menggisi waktu, rokok yang baru dibeli Mamat langsung keluarkan dan menyalakannya sebatang. Eh...baru saja menghisapnya, Mamat telah di tegur oleh Pakguard yang kebetulan lalu di situ.

"Maaf En..., rokoknya tolong dimatikan. Di sini dilarang merokok...", tegur Pakguard.

Dengan merasa lebih pintar Mamat cuba untuk membela diri, sebenarnya Mamat bermaksud untuk menutupi malu karena ditegur Pakguard.

"Laah ..., aneh peraturan di sini, aku kan beli rokoknya juga di sini, di counter yang di situ tuh... menggapa tak boleh aku mencubanya di sini.. kalau gitu di sini jangan menjual rokok......", kata Mamat kesal tapi penuh percaya diri.

Tapi rupanya Pakguard tersebut tidak gentar kena gertak, dengan slamber dia jawab, "Yaaa En...., nak bagitahu yaa.... Counter ubat itu juga ada menjual kondom, tapi tak ada pulak pelanggan yang membeli dan nak mencubanya di sini ...!!" hehehe...

No comments: