Monday, July 20, 2009

Diari : Esok Jejak Kaki Ke Sekolah

Bersediakah aku?
Kuatkah aku?
Kentalkah aku?

Persoalan demi persoalan terus mengiringi aku....

Tu semua Muqaddimah sebab esok adlh hari pertama perjalnn hidup aku di sekolah, mengajar anak2 bangsa aku untuk berjaya.

Mungkin satu persoalan yang sangat penting, MAMPUKAH AKU NAK JADIK GURU NIE???

Apa pun jua, esok adlah langkah permulaan untuk menjadi pendidik. Mudah2han aku diterima baik oleh semua orang termasuklah pengetua dan cikgu2 serta pekerja2 kat sekolah tu. Terutamanya juga murid2 yang akan aku ajar nanti. InsyaAllah...

Sebenarnya, aku lom dpt bygkn camne budaya sekolah tu, cikgu2 dia, perkerja2 dia, murid2 dia dan semualah yang berkaitan ngan sek tu.

Kalo dulu aku keje, takder ar melibtkan murid2 nie. Mase kene wat study class pn aku wat dek jer. Maleh dan tak brani nk ngajor. Tapi, bile skrg nie, nak tak nak, terpaksa relalah aku...hehehe...lagipn, dulu byk ngajor secara personal ajer. Face to face, sorang ngan sorang....

Ish, citer pasal tmpt keje nie, rindu plak aku kenangan2 lame. Erm, kenangan tulah yg byk beri aku peringtn yang jelas walu aku tak dpt nak atasinya... :))

Aperpun, good luck kat semua pelajar DPLI FIZIK dan DPLI UPSI yang akan menjalani praktikal bermula dari esok, 20 Julai 2009. Selamat berjaya, Majukanlah Modal Insan Negara Bersama2.......

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERI MANJUNG, TERIMALAH AKU SEADANYA....... :))

2 comments:

mala_yusof said...

cikgu..
gud luck..
aku pon ngah praktikal..
so far sekolah aku ok sangat..
bdk2 biasala..
nakal2..
macam2 nanti ko akan jumpa...
dalam pelajaran mahupun perangai dorang..
naik geram pon ada...
kene banyak2 sabar...
hehehehe...

selamat menempuhi alam praktikal...
all the best...

Sang Merpati Putih said...

hi cikgu mala...
thanks for the wish... :))

tu ar, pandangan pertama aku kat bebudk sek nie, cam takut plak aku...
yer ar, sek menengah kan...
huhu...