Monday, January 12, 2009

Berita : Israel guna bom kimia

Tentera darat, kereta-kereta kebal Israel mara semakin jauh ke dalam Genting Gaza menuju ke bandar utama, memaksa penduduk awam Palestin yang panik melarikan diri.

Lebih 27 lagi rakyat Palestin terbunuh termasuk terkena bom mengandungi fosforus putih yang diharamkan oleh undang-undang antarabangsa.

Human Rights Watch (HRW) bimbang penggunaan bom kimia itu boleh mengakibatkan kesengsaraan lebih dahsyat kepada orang awam Palestin.

" Ya Allah, Tuhan Yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui......Berikanlah kekuatan kepada saudara kami di Palestin untuk bangkit dan melakukan Intifada. Datangkanlah kekuatanMu dan bantuilah mereka dari mana2 kekuatan yang Kau berkati dan Redhai. Turunkanlah Tentera2 malaikatMu untuk membantu saudara kami di Palestin memerangi Kafir Yahudi Israel yang tak berperikemanusiaan itu. Hancur musnahkanlah jiwa, harta benda dan keluarga Yahudi Israel agar mereka tahu Kekuasaan dan KekuatanMu Tuhan. Kami merintih dan merayu, bantuilah saudara kami di palestin yang seagama dengan kami. Sesungguhnya, janjiMu adalah benar. Satukanlah hati2 kami umat Islam agar turut bangkit membantu saudara kami yang berada dipalestin.....Amin"

No comments: