Tuesday, January 13, 2009

Motivasi : Hensem???

Hari ini aku belom ader lagi isu yang menarik. Cuma aku rasa cam nak tulis sesuatu tentang perkara yang berlaku pagi tadi.(actually, bukanla pagi maner, dh tengahhari gak...hehehe)


Kelas mula jam 9 pagi. Kelas teknologi dan inovasi dalam pendidikan. Terlambat sikit masuk kelas sebab tunggu bas nak ke Tmn Bernam lambat sampai. Sib baik bukan aku sorang jer....ramai lagi member kelas yang terlewat....Cik Fadhlina, jangan marah yer....hehehe


Sebenarnye bukan tu aku nak citer. Ader lagi lepas tu....


Habis jer kelas, aku ngan azlan dan ustaz din ke balai polis tjg malim. Nak mintak pengesahan dari Sarjan Mejar untuk jadik saksi bagi perubatan atau pemeriksaan kesihatan. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Sarjan Mejar pun tak byk songeh, trus jer sign form kitaorg.

Azlan dan Ustaz Din berasal dari Sarawak. Cuma aku jer dari Johor. Ada satu ayat yang sarjan mejar tu cakap, eh, hensem2 jugak org sarawak ni ye. Kemudian dia tengok aku dan rase serba salah samada dia nak ckp utk aku jugak ke tidak. hahaha.

Aku tak kisah sebenarnya. Aku tahu kekurangan diri sendiri dan dah lama aku terima atas kekurangan ini. Aku suka muhasabah diri sendiri dan bermeditasi. Ini adalah yang terbaik yang Tuhan beri untuk aku. Aku redha dan ikhlas terima.

Semua yang Tuhan beri ada hikmah disebalik segala2nya. Mungkin kalau aku hensem, aku bukanlah Fauzi yang orang kenali spt hari ini. Mungkin kalau aku hensem, bukanlah bidang ini yang aku pilih. Mungkin kalau aku hensem, sesuatu yang lain mungkin berlaku. Siapa tahu, kan?

Biarlah aku seperti ini. Inipun dah cukup hensem bagi aku, sempurna tubuh badan dan pancaindera serta hati budi walaupun fizikal aku kurang dari orang lain. Bersyukurlah dengan apa yang ada. Jadiklah diri sendiri dan jangan impikan untk mjadi orang lain. Apa yang ada pada kita adlh yng terbaik. Cuma, perbaikilah kelemahan agar semua org dpt menerima dan menyayangi kita seadanya.

No comments: