Sunday, January 18, 2009

Diari : 16 Januari 2009

Selepas aku menonton citer Sifu dan Tongga arahan Razak Mohaideen, lakonan Apek dan Nabil, aku terus balik ke rumah. Macam biaselah, naik bas dari kampus ke rumah. Nasib baik perkhidmatan bas kat UPSI ni baik dan bagus. Kalau macam bas kat UTM dulu, hampeh ajerlah. Hehe, jgn mare org2 UTM....

Balik tu, member rumah ajak makan walhal mase tu dh jam 11 mlm. Dah agak lewat gak. Aku OK jer cume cadangnye nak minum jer sementara temankan diorang berdua makan (Lan & Din). Tapi, ntah ape ke halnya aku pn tak tau. Duduk je kat kedai makan Rela tu, aku mule rase lapar. Huhu...aku tak mo ar makan mlm2 camgini. Bila lak nasik tu nak hadam. Tapi, godaan sungguhla hai.....Akhirnya aku makan gak. Maklumlah, diorang tempah ikan siakap (eh, betul ke name ikan ni eh??) masak 3 rase, kemudian sayur kalian ikan masin, tomyam campur dan telur dadar.

Pergh, makan besar rupenye diorang termasukla aku. huhu. Aku pn tempah ar nasik putih skali cam diorang. Janji aku nak bagi separuh nasik kat salah sorang member aku sbb aku dh kenyang. Tapi kn, member aku pekene aku rupenye. Dia tak amik pn nasik tu. Huaaaaa...aku dh kenyang, tp sayang kt nasik tu....At last, aku abiskan jugak. Tapi, mmg mengah dan kenyang sangat2....Alhamdulillah...

Aduhai, sesungguhnya aku kat sini sangat2 kuat makan compare ngan mase aku kat panasonic dulu. Jauh beza sangat. Bayangkanlah, berat ideal aku adlh 46 ke 47 kg. Tapi, mase aku de prob dulu, berat badan aku tinggal 42 kg jer. Selepas hati aku ceria kembali, berat aku naik ke 44kg. Mase masuk ke UPSI ni, berat aku naik ke 44.9 kg. Tapi kemudian baru 2 minggu aku kt sini, berat aku dh naik 46 masuk 47 kg. Walaupn berat tu berat ideal aku, tp aku rase mmg aku dh cam tembam sket......mane tidaknye, asik makan aje kt sini....Alhamdulillah....(mudah2han tak ar gemuk sgt.....xsesuai ngan diri aku).

"Thanks kwn2 sbb jadikan aku sebagai kwn korang. Aku bersyukur kerana aku dikurniakan kwn2 yang baik. Mudah2han Tuhan beri kalian keselamatan dan ketenangan dlm kehidupan. Cuma, maafkan aku jika berlaku kekhilafan antara kita semua."

No comments: